Hoe verpot ik een klimplant die zich ad muur heeft gehecht?

Mijn blauwe regen op het balkon heeft zich gehecht ad muur, en is tamelijk groot! Het probleem is nu, de pot is te klein geworden, aarde is ook zo goed als verbruikt. De plant groeit wel in ziet er groen uit.
Mijn vraag is nu, hoe kan ik de plant verpotten als het ad de muur is vergroeit??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Raar, blauwe regen vergroeit normaal gesproken niet, het slingert zich om dingen heen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeetje...........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe zit hij dan vergroeid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb draden ad de muur gespannen! De plant is echt heel groot! De pot is nu echt te klein, kan er zelf geen aarde bij doen. Mijn zorg is, hoe krijg de plant in de toekomst zijn voedsel!

Het beste antwoord

Knip de oude pot stuk en haal hem er af.
Neem nu een grote nieuwe pot. leg hem plat en schuif hem zo over de oude kluit heen, kantel de nieuwe pot en de kluit staat er in, vul nu de pot met goede potgrond.
Duw de grond goed aan , vooral aan de zij en achterkant van de kluit.
Geef water en klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh OK, bedankt! Kan ik dit nu doen of moet ik wachten het najaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee hoor kan je nu doen, mogelijk dat de plant even slap gaat hangen, maar dat komt wel weer bij, wel de oude kluit zo intact mogelijk houden, succes.

Andere antwoorden (1)

Ik zou het met twee personen doen. 1 houdt de plant vast of nog beter de kluit en probeert het geheel iets op te tillen en de ander probeert voorzichtig de zaak iets te kantelen en de pot eraf te trekken draaien. Als dat lukt hoef je die pot niet kapot te maken.

Daarna tilt 1 persoon de kluit weer een beetje op en schuift de ander de nieuwe pot eronder. Afvullen met aarde en klaar.

Als je hem helemaal niet kunt op tillen lukt dit helaas niet.